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SNCTP000005919 | NCT05952557 | BASEC2023-D0097

CAMBRIA - Eine offene, randomisierte Phase-III-Studie zur Beurteilung der Wirksamkeit und Sicherheit von Camizestrant (AZD9833, ein selektiver Östrogenrezeptorabbauer der nächsten Generation zum Einnehmen) im Vergleich zu einer endokrinen Standardtherapie (Aromatase-Inhibitor oder Tamoxifen) als zusätzliche Behandlung bei Patientinnen und Patienten mit ER+/HER2- Brustkrebs im Frühstadium und einem mittleren oder hohen Rezidivrisiko, die eine definitive lokoregionäre Therapie ohne nachweisbare Krankheit abgeschlossen haben

Data source: BASEC (Imported from 20.12.2024), WHO (Imported from 19.12.2024)
Changed: Dec 19, 2024, 1:00 AM
Disease category: Breast Cancer

Brief description of trial (Data source: BASEC)

Studiendauer: Die Studie umfasst drei Phasen: - eine Voruntersuchungsphase mit einer Dauer von bis zu 28 Tagen - die Behandlungsogase bis zu 7 Jahre - Nachkontrollen der Gesundheit der Studienteilnehmerinnen/Studienteilnehmer bis 10 Jahre nach Aufnahme der letzten Person in die Studie. Das bedeutet, dass die Studienteilnahme bis zu 10 bis 13 Jahre dauern kann. Voruntersuchungsphase Bevor mit der Studienbehandlung begonnen werden kann, erfolgen eine Reihe von Untersuchungen, für die möglicherweise mehrere Visiten bei der Ärztin/beim Arzt oder Spezialistinnen/Spezialisten erforderlich sind. Die Voruntersuchungsphase kann bis zu 28 Tage beanspruchen. Die Ärztin/Der Arzt wird keine studienspezifischen Tests oder Untersuchungen machen, bevor die Studienteilnehmerin/ der Studienteilnehmer die Einwilligungserklärung unterzeichnet hat. Falls möglich, wird die Prüfärztin/der Prüfarzt Untersuchungsergebnisse und Gewebeproben verwenden, die aus der Zeit vor der Voruntersuchung stammen. Studienbehandlung Studienteilnehmerinnen/Studienteilnehmer, die bei den Voruntersuchungen die Aufnahmekriterien erfüllen,werden nach dem Zufallsprinzip in einem Studienarm (Arm A oder Arm B) mit entsprechender Behandlung zugeteilt. Zufällig zugeteilt bedeutet, dass die Behandlung per Zufall zugewiesen wird, wie beim Werfen einer Münze oder beim Ziehen von Namen aus einem Hut. Die Wahrscheinlichkeit liegt bei Fünfzig zu Fünfzig.

Health conditions investigated(Data source: BASEC)

ER+/HER2- Brustkrebs im Frühstadium

Health conditions (Data source: WHO)

Breast Cancer, Early Breast Cancer

Rare disease (Data source: BASEC)

No

Intervention investigated (e.g. drug, therapy or campaign) (Data source: BASEC)

Studienbehandlung
Dies ist eine unverblindete Studie, das heisst, dass die Studienteilnehmerin/ der Studienteilnehmer und die Prüfärztin/der Prüfarzt wissen werden, welche Behandlung verabreicht wird:

- Studienteilnehmerinnen/Studienteilnehmer im Arm B erhalten 75 mg der Prüfsubstanz Camizestrant (Tablette, täglich zum Schlucken).

- Studienteilnehmerinnen/Studienteilnehmer im Arm A erhalten die standardmässige Hormontherapie (auch täglich zum Schlucken). Die Prüfärztin/der Prüfarzt wird die Hormontherapie bestimmen, entweder ein Aromatasehemmer (Anastrozol 1 mg, Letrozol 2,5 mg) oder Tamoxifen 20 mg.

Studienteilnehmerinnen/Studienteilnehmer beider Arme können bei Bedarf zusätzlich Abemaciclib erhalten. Alle diese Möglichkeiten werden mit der Studienteilnehmerin/dem Studienteilnehmer genau besprochen.

Interventions (Data source: WHO)

Drug: Camizestrant;Drug: Tamoxifen;Drug: Anastrozole;Drug: Letrozole;Drug: Exemestane;Drug: Abemaciclib

Criteria for participation in trial (Data source: BASEC)

- Dokumentierter, histologisch bestätigter ER+/HER2- im Frühstadium chirurgisch entfernter invasiver Brustkrebs ohne Anzeichen, dass der Krebs im Körper Absiedlungen hat.

- Alter der Studienteilnehmerin/des Studienteilnehmers beim Einschluss in die Studie: ≥18 Jahre

- Die Studienteilnehmerin/der Studienteilnem hat die Einwilligung nach Aufklärung unterschrieben

Exclusion criteria (Data source: BASEC)

Nicht teilnehmen können Studienteilnehmerin/Studienteilnehmer

- mit inoperablem lokal fortgeschrittenem Brustkrebs ohne bekannte Absiedlungen des Krebses im Körper

- mit pathologisch vollständigem Ansprechen oder Restkrebslast nach Behandlung mit neoadjuvanter Chemotherapie (Therapie, die zur Reduktion der Tumormasse vor einem geplanten operativen Eingriff durchgeführt wird)

- mit einer Vorgeschichte mit einer anderen Krebserkrankung (ausser Nicht-Melanom-Hautkrebs oder Karzinom in situ des Gebärmutterhalses oder mit sehr geringem Rückfallrisiko), es sei denn, die Krebserkrankung ist mindestens vor 5 Jahren vor dem Datum des Einschlusses in die Studie ohne Therapie vollständig zurückgegangen.

Inclusion/Exclusion Criteria (Data source: WHO)

Gender: All
Maximum age: 130 Years
Minimum age: 18 Years
Inclusion Criteria:

- Women and Men; =18 years at the time of screening (or per national guidelines)

- Histologically confirmed ER+/HER2- early-stage resected invasive breast cancer with
absence of any evidence of metastatic disease as defined in the protocol.

- Completed adequate (definitive) locoregional therapy (surgery with or without
radiotherapy) for the primary breast tumour(s), with or without (neo)adjuvant
chemotherapy.

- Patients must be randomised within 12 months of definitive breast surgery.

- Patients may have received up to 12 weeks of endocrine therapy prior to
randomisation.

- Eastern Cooperative Oncology Group (ECOG) performance status of = 1

- Adequate organ and bone marrow function

Exclusion Criteria:

- Inoperable locally advanced or metastatic breast cancer

- Pathological complete response following treatment with neoadjuvant therapy

- History of any other cancer (except non-melanoma skin cancer or carcinoma in situ of
the cervix or considered a very low risk of recurrence per investigator judgement)
unless in complete remission with no therapy for a minimum of 5 years from the date
of randomisation

- Any evidence of severe or uncontrolled systemic diseases which, in the
investigator's opinion precludes participation in the study or compliance "

- Known LVEF <50% with heart failure NYHA Grade =2.

- Mean resting QTcF interval > 480 ms at screening

- Concurrent exogenous reproductive hormone therapy or non topical hormonal therapy
for non-cancer-related conditions

- Any concurrent anti-cancer treatment not specified in the protocol with the
exception of bisphosphonates (e.g. zoledronic acid) or RANKL inhibitors ( eg,
denosumab)

- Previous treatment with camizestrant, investigational SERDs/investigational ER
targeting agents, or fulvestrant

- Currently pregnant (confirmed with positive serum pregnancy test) or breastfeeding.

- Patients with known hypersensitivity to active or inactive excipients of
camizestrant or drugs with a similar chemical structure or class to camizestrant. In
pre-/peri-menopausal female and male patients, known hypersensitivity or intolerance
to LHRH agonists that would preclude the patient from receiving any LHRH agonist.

Further information on the trial in WHO primary registry

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT05952557

Further information on the trial from WHO database (ICTRP)

https://trialsearch.who.int/Trial2.aspx?TrialID=NCT05952557
Further information on trial

Recruitment status

Recruiting

Academic title (Data source: WHO)

CAMBRIA-2: A Phase III, Open-Label, Randomised Study to Assess the Efficacy and Safety of Camizestrant (AZD9833, a Next Generation, Oral Selective Estrogen Receptor Degrader) vs Standard Endocrine Therapy (Aromatase Inhibitor or Tamoxifen) as Adjuvant Treatment for Patients With ER+/HER2- Early Breast Cancer and an Intermediate-High or High Risk of Recurrence Who Have Completed Definitive Locoregional Treatment and Have No Evidence of Disease

Type of trial (Data source: WHO)

Interventional

Design of the trial (Data source: WHO)

Allocation: Randomized. Intervention model: Parallel Assignment. Primary purpose: Treatment. Masking: None (Open Label).

Phase (Data source: WHO)

Phase 3

Primary end point (Data source: WHO)

Invasive breast cancer-free survival (IBCFS)

Secundary end point (Data source: WHO)

Invasive disease-free survival (IDFS);Distant relapse-free survival (DRFS);Overall survival (OS);Incidence and Severity of Adverse Events, with Severity Determined According to National Cancer Institute Common Terminology Criteria for Adverse Events, version 5.0 (NCI-CTCAE v5.0);Proportion of time on study treatment with high side-effect burden as measured by the PGI-TT.;Change from baseline and time to deterioration of health-related quality of life as measured by the 2 global QoL items from the EORTC IL-311;Pharmacokinetics (PK)

Contact information (Data source: WHO)

Please refer to primary and secondary sponsors

Trial results (Data source: WHO)

Results summary

no information available yet

Link to the results in the primary register

no information available yet

Information on the availability of individual participant data

no information available yet

Trial sites

Trial sites in Switzerland (Data source: BASEC)

Baden, Basel, Bellinzona, Chur, Frauenfeld, La Chaux-de-Fonds, Lausanne, Luzern, St. Gallen, Winterthur, Zurich

Countries (Data source: WHO)

Argentina, Australia, Austria, Belgium, Brazil, Bulgaria, Canada, Chile, China, Colombia, Croatia, Czechia, Estonia, France, Georgia, Germany, Greece, Hungary, India, Ireland, Israel, Italy, Japan, Korea, Malaysia, Mexico, New Zealand, Peru, Philippines, Poland, Portugal, Puerto Rico, Republic of, Romania, Saudi Arabia, Serbia, South Africa, Spain, Switzerland, Taiwan, Thailand, Turkey, United Arab Emirates, United Kingdom, United States

Contact for further information on the trial

Details of contact in Switzerland (Data source: BASEC)

SAKK, Dr. Jana Musilova
+41 31 389 91 91
trials@sakk.ch

Contact for general information (Data source: WHO)

AstraZeneca Clinical Study Information Center
1-877-240-9479
information.center@astrazeneca.com

Contact for scientific information (Data source: WHO)

AstraZeneca Clinical Study Information Center
1-877-240-9479
information.center@astrazeneca.com

Authorisation by the ethics committee (Data source: BASEC)

Name of the authorising ethics committee (for multicentre studies only the lead committee)

Kantonale Ethikkommission Zürich

Date of authorisation by the ethics committee

28.03.2024

Further trial identification numbers

Trial identification number of the ethics committee (BASEC-ID) (Data source: BASEC)

2023-D0097

Secondary ID (Data source: WHO)

2023-504031-41-00
D8535C00001
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